Zomerkamp

Een zomerse afsluiting van een geweldig scouting seizoen!
Jubileum zomerkamp 2023

De zomer van 2023 was eindelijk daar en dat betekende dat het tijd was voor het meest spectaculaire zomerkamp van de afgelopen én komende 5 jaar: het Jubileum Zomerkamp! Door Corona was het een jaartje later, maar dat zorgde alleen maar voor meer zin in dit geweldige kamp! Om er weer eens met elkaar op uit te trekken, daar keken we allemaal enorm naar uit!

We beleefden met alle speltakken een onvergetelijke zomer vol spelletjes, spanning en sensatie. Dit jaar gingen we helemaal los in België, in het Walibi Waterpark en deden we nog veel meer avontuurlijke activiteiten. Wij beleefden de zomer van ons leven in de Belgische bossen!

Jubileum zomerkamp 2016

Van zaterdag 9 t/m zaterdag 16 juli 2016 waren we op kamp het de hele groep in Ommen.

Tijdens het kamp hebben we met elkaar lekker gegeten, hebben we veel spelletjes gedaan, deden we een vossenjacht, zijn we als uitje naar Slagharen geweest en sloten we af met een BBQ. Alle speltakken deden ook activiteiten met hun eigen groep. Zo gingen de Bevers en Welpen samen spelen in de bossen rondom het gebouw en sliepen ze in een gebouw waar ze de boel lekker op stelten zetten met rommel maken en gek dansen. De Welpen deden spelletjes met de Scouts en Explorers en de oudsten sliepen zelfs een nacht in een tent zonder leiding! De Scouts gingen pionieren, zwemmen, hiken, maakten hun eigen maaltijden klaar en bouwen een vlot. De Explorers bouwden ook een vlot, gingen klimmen, beklommen de Peperbus in Zwolle, sliepen uit, maakten kampvuur en speelden voetbal op het grote veld.

Het was een geweldig en onvergetelijk kamp!

Het volgende gezamenlijke kamp zal zijn in de zomer van 2021, dat is nog even wachten, maar dat is het zeker meer dan waard!

BannerGROEP1

Jubileum zomerkamp 2013
DSCN6853Het zomerkamp van 2013 was een jubileum zomerkamp (helaas was later dan verwacht, maar dat mocht de pret zeker niet drukken!).
De hele groep ging met elkaar een week naar Elburg. Hier kampeerden we in het thema “De wereldreiziger”, we aten verschillende wereldgerechten, speelden spelletjes en gingen op avontuur in: China, Brazilië, Frankrijk, Amerika, Afrika, Italië, Oostenrijk en natuurlijk ook in Nederland.

De hoogtepunten van het kamp waren de vossenjacht in Elburg, het uitje naar Walibi en het Dolfinarium, de gezamenlijke afsluitende BBQ en natuurlijk de gezelligheid bij het kampvuur!

Het filmpje geeft een goed beeld van hoe het er aan toe gaat en wat de sfeer is tijdens zo een kamp, geweldig dus! Als echte Bever, Welp, Scout of Explo wil je dit  hoogtepunt van het seizoen echt niet missen!

Zomerkamp

Elk jaar gaan onze speltakken samen op zomerkamp om het scoutingseizoen in stijl af te sluiten! De energie zindert door de lucht wanneer de Bevers een weekendje weggaan, de Welpen maar liefst 5 dagen eropuit trekken en de Scouts en Explorers een hele week samen op kamp gaan. De Explorers zijn zelfs meestal niet eens in Nederland te vinden maar gaan voor een internationaal avontuur. Spanning en avontuur gegarandeerd!

Terwijl de Bevers en Welpen genieten van alle gemakken in een gezellig clubhuis, gaan de Scouts en Explorers back to basics en duiken ze de natuur in. Ze bouwen hun eigen tenten en keukens en leren zelfstandig te zijn onder begeleiding van onze  leiding. De Explorers organiseren hun eigen programma, dat is dus gegarandeerd plezier!

Jubileum zomerkamp

En wat dacht je van ons geweldige jubileumkamp? Eens in de 5 jaar vieren we groots feest en gaan we met alle speltakken samen op kamp. We kamperen allemaal op hetzelfde terrein en beleven onvergetelijke avonturen. Dit wil je niet missen!