Natasja

Joshua

Gerard

Heb je een vraag? Wil je een keertje mee komen spelen? Wil je lid worden?

Mail de Welpenleiding welpen@scoutinghoograven.nl !

Gisteren hadden de welpen hun eerste opkomst van 2024! Daar hoort natuurlijk vuurwerk bij: de welpen hebben flink wat sterretjes afgestoken! Daar werden we allemaal weer iets warmer van. Daarnaast testten ze hun feestdagenkennis met een ren-je-rot-spel in oud&nieuw thema en bedachten ze allerlei goede voornemens in estafettevorm. Ze kwamen op een totaal van 34 goede voornemens; dat belooft wat voor het nieuwe welpenjaar! đŸș

De afgelopen twee weken stonden bij de welpen natuurlijk in het teken van Sinterklaas! Vorige week zaterdag hebben de welpen de goedheiligman onthaald bij de Oranjebrug, en afgelopen zaterdag hadden ze een gezamenlijke Sinterklaasopkomst met de bevers, waarbij ze bezoek kregen van twee echte Pieten! Er zijn heel wat pepernoten opgepeuzeld de afgelopen week. We hopen dat de welpen nog geen buikpijn hebben en wensen hun veel plezier morgenavond!

Kunst

De welpen waren vandaag met een klein clubje. Natuurlijk moest er eerst even buiten gespeeld worden. Daar hebben ze zichzelf overgetrokken op behangpapier en ingekleurd. Zie hier het mooie resultaat.

Trefbal, en veel meer!
De Welpen gingen vandaag trefballen.
Maar niet zomaar trefbal. Ze konden geld winnen, met dat geld konden ze spullen kopen om achter te verschuilen. Meisjes tegen de jongens. Uiteraard hebben de meisjes gewonnen!
Insignes
De Welpen hebben aan een nieuw insigne gewerkt. Insigne ‘het weer’. Ze kregen van Oe uitleg over het weer. Daarna werd er een spelletje gespeeld met quiz vragen en een kijkdoos gemaakt. Als afsluiter hebben we een nieuwe welp geïnstalleerd.
Poeten?
De welpen hebben vandaag het gebouw schoongemaakt, dit konden ze erg goed!
Ook werd er veel gesnoept. De leiding was jarig en trakteerde cake. We namen helaas afscheid van een welp en Mang de leiding.
We gaan jullie missen!!
Koekjes bakken!
De welpen gingen vandaag koekjes bakken. Ze mochten zelf deeg kneden! Bedankt Albert Heijn ’t Goylaan voor de koekvormpjes, de kwamen goed van pas!!
Daarna hebben de welpen kerst hangers versierd. De glitters zullen ons nog lang blijven achtervolgen…!
Sinterklaas
De Welpen zijn vandaag bij de intocht van Sinterklaas in Hoograven geweest. Daar konden ze de Goedheiligman van dichtbij op zijn paard zien zitten en kregen ze kilo’s pepernoten van de pieten. Ondanks de lage temperaturen een geslaagde opkomst dus!
Binnenweekend
Het binnenweekend van de welpen is begonnen. Baloe kwam op bezoek om te melden dat Mowgli is verdwenen uit de jungle. De welpen gaan Baloe helpen om Mowgli te vinden. Waar zou hij toch zijn….

De welpen hebben heerlijk gegourmet! Daarna een film gekeken, jungle book 2. Nu slapen ze als roosjes. En ze mochten zelf hun schoentje zetten. Zal er wat in zitten….?

De welpen waren vanochtend al voeg wakker. Na een gezamenlijk ontbijt en spelletjes is Mowgli gevonden! En ook nog heerlijk zelf gebakken brownie versierd. Lieve welpen, rust lekker uit!

Opdrachtenspel
De welpen moesten vandaag allemaal kleine spelletjes en opdrachtjes uitvoeren die in de ballonnen verstopt waren. Zoals: maak een tent, schrijf een rap, voer een toneelstukje op, maak limonade, wees 5 minuten stil en nog veel meer.
Bruiloft Natasja en Ricardo

Welpen leiding Natasja (aka Ikki) en Ricardo zijn getrouwd! De Explorers waren op het feestje, en Natasja en Ricardo brachten vandaag het feestje naar de Welpen!

Welpen
Op zaterdag van 12:00 tot 14:00 uur.

Scouting Hoograven brengt een enorm avontuur tot leven voor kinderen tussen de 7 en 11 jaar oud! Betreed de jungle en ga op ontdekkingstocht met Mowgli en zijn vrienden uit het Jungleboek. Hier wachten de meest opwindende avonturen op jou! Onze thematische spellen prikkelen de fantasie van de Welpen en dragen bij aan hun persoonlijke groei en ontwikkeling. Onder begeleiding van onze vrijwilligers beleven de Welpen een onvergetelijke tijd vol plezier en uitdagingen. Wanneer de tijd daar is om naar de volgende speltak te gaan, zullen ze met trots overvliegen naar de Scouts. Kom zaterdag langs en ervaar het avontuur bij Scouting Hoograven!