Dennie

Reuben

Heb je een vraag? Wil je een keertje mee doen? Wil je lid worden?

Mail de Explorer begeleiding explorers@scoutinghoograven.nl !

Kunsten

Vandaag zijn de Explo’s aan het schilderen. Dora(de Explorer) op de muur in hun hok en schilderijen voor de verkoop op de Braderie 28 maart. Heuse Picasso’s!

IK EA bingo

De Explorers waren vandaag in een ‘Scandinavische keten die zelfbouwmeubels en woonartikelen verkoopt in een magazijnachtige ruimte’. Zij deden daar BINGO, de routekaart van de Ikea is soms nog lastiger dan een hiketocht ontrafelen!

Er werden zelfs bonuspunten uitgerijkt aan degene die hielpen een krukje in elkaar te zetten. Uiteindelijk was dit een grote uitdaging en werd het een groepsprojectje. — bij IKEA.

Zomerkamp 2018

Bij Scouting help je elkaar waar mogelijk en Explorers verkennen de wereld. Deze twee standpunten waren motivatie voor het zomerkamp in 2018. De Explorers van Scouting Zuilen gingen met ons mee naar het mooie Wiltz in Luxemburg. Er volgde een week vol warmte, zelfgemaakte speakers en dit jaar wel stroom!

Zomerkamp 2017

Met ons zomerkamp zijn wij in 2017 afgereisd naar het Duitse Brexbachtal. Een prachtig terrein in een dal, tussen vele bergen. Wij bevonden ons op een van de laatste terreinen, alleen toegankelijk wanneer je de beek hebt doorkruist. In dit dal was er niet tot nauwelijks bereik met de mobiele telefoons en al helemaal geen stroom. Voor een 7tal puberende Explorers soms lastig, maar wat niet opgelost kan worden, wordt al snel geaccepteerd. Overnachten in je hangmat, je ziek eten aan o zo lekker curryworst en onbeperkt frisbeeen. Zie hieronder enkele avonturen!

Zomerkamp 2016

DSC_0001 DSC_0013 DSC_0044 DSC_0125 DSC_0189 DSC_0307 DSC_0313 DSC_0326 DSC_0356 DSC_0385 IMG_20160709_174817 IMG_20160712_150559

Oktober kamp 2015

Om elkaar te leren kennen hebben wij een Oktoberkamp geïntroduceerd.
Het was de koudste en netste oktober sinds 1922, maar dat maakte ons niet bang.
Op naar PBC Austerlitz voor een weekend vol gezelligheid.

DSCF7955 IMG-20151017-WA0005

Groepsweekend 2015

Vanaf het groepsweekend is er weer een Explorer groep bij Scouting Hoograven.
Natuurlijk moesten de toenmalige Scouts overvliegen.
En ja, dan blijf je niet schoon.

IMG-20150927-WA0001

Explorers

Op maandag van 19:30 tot 21:30 uur.

Ontmoet onze gezellige Explorers, de jongeren van 15 tot en met 18 jaar, die bekend staan om hun grenzeloze energie en creativiteit. Hier nemen ze de leiding en organiseren ze hun eigen te gekke activiteiten. Van het bedenken van spannende programma’s tot het soepel laten verlopen van onze Explorer-groep, ze kunnen het allemaal! Financiën regelen, diverse vaardigheden ontwikkelen, en zelfs speciale projecten uitvoeren tijdens meerdere bijeenkomsten, niets is te gek voor onze Explorers. Ben je benieuwd hoe onze Explorers de wereld verkennen en elkaar inspireren? Kom mee doen voor onvergetelijke avonturen!