Acties

Wij streven ernaar om scouting toegankelijk te maken voor iedereen. Daarom proberen we de contributie zo laag mogelijk te houden. Soms kan het zijn dat we een kleine bijdrage vragen voor leuke activiteiten met een speltak of groep, maar we proberen dit liever te vermijden! We zijn afhankelijk van diverse acties om geld in te zamelen.

Hiervoor hebben we de hulp van onze leden hard nodig, want samen staan we sterk! Als iedereen zijn steentje bijdraagt, kunnen we samen leuke activiteiten ondernemen zonder extra bijdragen. We organiseren regelmatig zulke acties en alle hulp is dan ook welkom! Hieronder vindt u meer informatie over de verschillende acties en waar het geld naartoe gaat.

Statiegeld actie

De statiegeld actie is een actie die het hele seizoen loopt. Het geld wat wordt opgehaald, wordt gebruikt voor lekkernijen tijdens ons zomerkamp!

Leveren jullie ook je statiegeld bij ons in? Dit kan tijdens de opkomsten of activiteiten op ons gebouw.

U kunt uw statiegeld flessen en blikjes inleveren in de speciale inleverbox op ons Scoutingsgebouw.

lege flessen actie

Jantje Beton

Elk jaar in maart lopen we met de hele groep collecte voor stichting Jantje Beton. De stichting zamelt geld in en bouwt leuke speelplekken voor kinderen in heel Nederland. Het mooie aan de collecte van Jantje Beton is dat ongeveer de helft van wat we ophalen, ten goede komt aan de speltak die de collecte uitvoert! Het opgehaalde geld mogen de speltakken zelf besteden. Vaak gaat dit naar kampen, extra activiteiten tijdens kampen of uitjes tijdens opkomsten. Er zijn genoeg redenen om mee te doen!

Jantje Beton

Oliebollen actie

Op 31 december kun je verse (bestelde) oliebollen bij ons ophalen! De oliebollen worden gebakken door een écht banket bakker en in alle vroegte bij de bakker opgehaald. Daarna worden ze ingepakt en staan ze klaar om van te gaan smullen. Dat beloofd een heerlijk uiteinde, mét een goed gevoel. Want alle opbrengten van de verkoop gaat op een spaarrekening en komt eens in de 5 jaar ten goede aan het jubileum zomerkamp. Op deze manier is een een goede pot geld beschikbaar waar we net even wat extra’s van kunnen doen. Fijn toch! En lekker, want ze zijn gewoon om van te smullen!

Scouting loten

In de afgelopen jaren hebben verschillende speltakken Scoutingloten verkocht. Met de verkoop van deze loten steunen we zowel Scouting Nederland als de verkopende speltak financieel, én de kopers maken kans op mooie prijzen!

Genoeg reden dus om die loten te kopen! Wilt u controleren of u een prijs heeft gewonnen? Kijk dan op de website en claim je prijs!

Scouting loterij